Пълна
с повърхностни и неточни данни е тиражираната в някои медии информация за управлението на община
Септември през изминалите 4 години. Предоставяме ви реалните цифри и данни за
това как екипът на община, заварена в изключително тежко състояние и потънала в
дългове за милиони лева, със своя професионализъм и познаването на нормативните
актове и правила, успя да реализира едни от най-мащабните проекти в историята
на общината през последните десетилетия.
Погасени
бяха всички задължения за неизплатени осигуровки на общинските
служители към НАП, натрупани от предходния
мандат, както и задълженията към
училищата и детските градини, които са на делегирани бюджети. Към днешна дата дълговете от 3,5 млн. лева на община
Септември към НАП са в размер на 0,00 лв.
Отправените
обвинения, че община Септември единствена от региона не е подала нито един
проект от началото на 2015 г. не отговарят на реално случилите се факти:
Отностно предложенията за проекти във
връзка с разработването на целенасочена инвестиционна програма в подкрепа на
развитието на Северозападна България, Родопите, Странджа, погранични, планински
и полупланински слабо развити райони, общината е изготвила и изпратила следните
проекти:
- "Спортна площадка с ограда, игрище за футбол,
тенис на маса и волейбол в кв.65а по плана на с.Варвара" с прогнозна
стойност от 229 992,00 лв. Ще се осигурят оптимални условия и възможности за практикуване на
спорт за всички възрасти на територията на кметство с. Варвара;
- Реконструкция и реставрация на "Сгради и дворно
място на Вила-музей, Родна къща и Паметник - костница на Александър
Стамболийски - с.Славовица" с прогнозна стойност 4 449 770,00лв. С
реализирането на проекта ще се повиши интереса и посещаемостта на
културните атракции, водещо съответно до акумулиране на допълнителни доходи
от съпътстващите дейности за частния бизнес в община Септември,
осигуряване на заетост и доходи за местното население. От своя страна това
ще допринесе за повишаване стандарта на живот и намаляване на трудовата
миграция на предимно младежи, търсещи препитание в по-големите градове.
Ето и проектните предложения подадни за финансиране чрез
публична инвестиционна програма „РАСТЕЖ И УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ НА
РЕГИОНИТЕ” ЗА 2014 ГОДИНА
№
|
Наименование на проекта
|
Стойност с включено ДДС
|
№
|
Наименование на проекта
|
Стойност с включено ДДС
|
1
|
„Подобряване
достъпа на населението до услуги, свързани със свободно време и спорт чрез изграждане на спортни площадки на
територията на община Септември – спортна площадка УПИ II, кв. 148, гр. Септември, община Септември”
|
181 000.00
лв.
|
7
|
Рехабилитация на път PAZ1103 /ІІІ-803 Калугерово-граница общ.
(Лесичово-Септември) – Карабунар
/ІІІ-8402/ от км 4+000 до км 8+200
|
1 922
562.00 лв.
|
2
|
„Подобряване
достъпа на населението до услуги, свързани със свободно време и спорт чрез изграждане на спортни площадки на
територията на община Септември – спортна площадка УПИ I, кв. 64, с.Карабунар, община Септември”
|
135 900.00 лв.
|
8
|
Рехабилитация на път PAZ3107 /ІІІ-803 Лесичово-граница общ.
(Лесичово-Септември) – Виноградец
/ІІІ-8402/ от км 3+500 до км 7+500
|
2
170 000. 00лв.
|
3
|
„Подобряване
достъпа на населението до услуги, свързани със свободно време и спорт чрез изграждане на спортни площадки на
територията на община Септември – спортна площадка УПИ VII, кв. 64, гр. Ветрен, община Септември
|
137 200.00 лв.
|
9
|
Рехабилитация на път PAZ1205 /ІІІ-8402 Виноградец-Церово/-Славовица-Долно
Вършило-/ІІІ-3704/ от км6+670 до км13+400
|
3 350 000.00 лв
|
4
|
„Подобряване
достъпа на населението до услуги, свързани със свободно време и спорт чрез изграждане на спортни площадки на
територията на община Септември – спортна площадка УПИ I, кв. 39, с. Виноградец , община Септември”
|
186 000.00 лв.
|
10
|
Внедряване на енергийно
ефективни мерки по уличното осветление на гр.Септември
|
769 840.00 лв.
|
5
|
„Комбинирана
спортна площадка УПИ I – магазин, парк , кв. 29, с. Бошуля , община
Септември”
|
38 500.00 лв.
|
11
|
Преливник и довеждащ колектор до ПСОВ с.Карабунар,
общ.Септември
|
35 800.00лв.
|
6
|
Подмяна на уличен
водопровод по главната улица на с.Бошуля, общ.Септември
|
139 844.00 лв.
|
12
|
Централно водоснабдяване на
с.Долно Вършило и вилна зона в местностите „Пражара” и „Андрея”,
общ.Септември
|
1 483
130.00лв.
|
ОБЩА СТОЙНОСТ: 10 549 776.00 лв.
В
началото на мандата Общинският съвет е бил запознат с разработените от
предишното ръководство проекти на стойност около 1,3 млн.лв. За тези проекти не
съществува архив, не е ясно къде са отишли сумите платени за проектиране. Ако
не бяха доразработени от настоящето ръководство и актуализирани към промените в
нормативната уредба, те изобщо не биха били реализирани.
Факт
е, че най-силните години за
кандидатстване по проекти 2009 - 2011 г.
са били абсолютно пропилени от тогавашното ръководство на общината. Документацията
за финансирането по "Подобряване
на водния цикъл на гр.Септември", изготвена по времето на Томи Стойчев е с много
пропуски. Едва през мандат 2011 - 2015 г. след проведени редица срещи с МОСВ от
кметът Бошев и екип от специалисти, четири ревизии и отстраняване на
неточностите по проекта, се сключи договор за безвъзмездна финансова помощ на 20.11.2012
г. на стойност 9 018 280 лв.
По Програмата за развитие на селските райони към ДФ
”Земеделие” със сключените от г-н Бошев договори се рализира проект за близо 6
млн. лв. за подмяна на водопроводната мрежа във Виноградец, частично в
Карабунар, Бошуля, Ветрен дол и Семчиново. Инвестиционни проекти за ВИК мрежата са били входирани от
предишното ръководство, но отхвърлени за финансиране. По одобрен проект и сключен договор с Държавен фонд "Земеделие"
по Програмата за развитие на селските райони, се изгради и пречиствателната станция в
Карабунар в размер на
424 хил. лв. Приключи и
благоустрояването на парка в Септември - проект, финансиран отново по същата
програма.
От предишното ръководство са останали неразплатени над 1
млн.лв. към "Еко Бул Проект" - сметопочистващата фирма в града. Това
налага и споразумението, което общината сключва за разсрочване на дължимите
плащания. Договорът с фирмата е сключен през 2005 г. със срок на действие от 10 години при условия,
които в момента не са конкурентни на пазара. В момента тече процедура за избор на нова сметопочистваща фирма. Изискванията към новия изпълнител са да бъдат осигурени достатъчно нови съдове, както и да се увеличи броят на вдиганията, така
че услугата да е максимално ефективна.
По същите причини се постига и спогодба с
"Пътстрой" ООД, към която натрупаните задължения заедно с лихвите към
тях са над 3 млн.лв. През 2008 г., когато
фирмата е започнала да рехабилитира пътни участъци в общината е имало осигурено европейско
финансиране за 3 094 358 лв. Вместо за същата сума г-н Томи Стойчев в
качеството си на кмет на общината е сключил договор за изпълнение с фирмата за сума с приблизително 1 500 000 лв. повече от отпуснатата помощ. С това си
нарушение г-н Стойчев е превишил властта си и правата си на кмет и е поел
необезпечени с бюджетен кредит задължения. Нещо повече - г-н Стойчев си е позволил да заобиколи
Общинския съвет и без да поиска разрешение от него, е сключил договор на стойност, по-висока с един
милион и половина лева. А е бил длъжен. Оттам се е
получило и натоварването на бюджета. За тези
нарушения кметът Бошев е сезирал Окръжна прокуратура Пазарджик още през 2012 г.
Наложената финансова санкция за от 500 000
лв. по времето на Томи Стойчев за установени злоупотреби по договора с
"Пътстрой" ООД бе намалена на 100 000 лв. не благодарение на Марин
Рачев, а на здравата работа на екипа на администрацията. През 2011 г. община
Септември присъстваше в черния списък на Държавен фонд "Земеделие" за
недробосъвестни платци. Малко след това
се налага нова санкция заради злоупотреби и некачествено изпълнение на
канализационната мрежа в Карабунар от фирма "Стройкомерс" ООД. Средствата за
проекта са осигурени от Програма за развитие на селските райони. Сумата разписана
в договора, е преведена по сметка на фирмата. След смяната на общинската власт,
"Стройкомерс" ООД предявява искания сумата да им
бъде преведена втори път. С уведомително писмо 53-24/321 от Разплащателна
Агенция - ДФ "Земеделие" се казва, че това са недопустими и
неодобрени плащания.
Изнесени са и неверни данни отностно качеството на работа на
"Пътстрой". За твърденията, че положената от фирмата настилка е с
дебелина не повече от 2 см, фирмата - изпълнител би могла да заведе дело за
уронване на престижа.
Средства
за ремонта на пътя Ветрен
- Славовица са строго целеви държавни средства и се отпускат поетапно всяка
година. Спортните площадки в селата от общината не се изграждат от неизвестна
ромска фирма, а ги е изпълнило дружеството "Сигма - строй" ООД, с
което има сключен договор за това.
През периода 2014 - 2015 г. няма отворени схеми и публични
мерки, по които би могло да се кандидатства за финансиране. Община Септември
има готовност при стартиране на новия програмен период да подаде проекти за
финансиране. Проектите, за които има сключени договори за финансиране със
средства от Европейския съюз са за програмен период 2007 - 2013 г. Към
настоящия момент, до края на 2015 г. приключва изпълнението на тези договори.
През
периода на работа от 2011 - 2015 г. сметките на община Септември бяха
неколкократно запорирани за натрупани стари задължения наследени от предишното
ръководство, което блокираше ежедневните дейности на общинската
администрация. Въпреки задкулисните игри, спънките и умишлените
опити за дискредитация, се реализира един успешен мандат с постигната финансова
стабилност на общината.
Налице остават фактите, говорещи сами по
себе си...
/За Септември/
Няма коментари :
Публикуване на коментар